دلـنــشــیـن

... شبهای شعرخوانی من بی فروغ نیست

دلـنــشــیـن

... شبهای شعرخوانی من بی فروغ نیست

Sonnet 8

در طالعت ستاره زیاد است˛ ماه نه!

گاهی شکست هست ، ولی اشتباه نه!

گه گاه در مسیر زمان لیز می خورد

پایت درون چاله! ولی توی چاه نه!

چشمت همیشه منتظر چیز تازه ایست

چیزی شبیه روشنی یک نگاه! نه؟؟؟

دستت به دست های من اما نمیرسد!

قلبت به خلوت دل تنگ من آه ! نه !

گفتی نگو که عشق گناه است خوب من!

حق با شماست البته شاید گناه نه

اما من از کشاکش تقدیر خسته ام!

عمری اسیر عشق تو باشم توخواه نه!

من قسمتت نبوده ام این را قبول کن!

در طالعت ستاره زیاد است ماه نه!!!

 

نغمه مستشار نظامی

Sonnet 7

از عشق آنچنان که تو، ناچار نیستم

از زندگی چنان که تو، سرشار نیستم

چیزی شبیه سیلی و از راه ناگهان

سر می رسی دوباره و بیدار نیستم

مانند پیچکی که سرش زیر سنگ هاست

دیگر به فکر آن ور دیوار نیستم

آغوش می گشایی و باور نمی کنی

در قید بازوان تو این بار نیستم

این عشق مرده را به دلم پیشکش نکن

من مثل آن جماعت کفتار نیستم

حالا از این شلوغی ممتد عبور کن

طوری نگاه کن به من انگار نیستم

صعب العبور کرده مرا کوه ریخته

آن جاده همیشه هموار نیستم

از این جنون زلزله خیزت رهام کن

من مستحق این همه آوار نیستم

با نبش قبر داغ مرا تازه کرده ای

اما خیال کن که عزادار نیستم

 

لیلا عبدی

Sonnet 6

شک می کنم این حرفهایت راست باشد

وقتی که میگویی دلت اینجاست ، باشد

شک می کنم وقتی که میگویی حقیقت ،

در واقعیت مثل یک رویاست ، باشد

از حس و حالت گفتی و شک دارم اما ،

این که درون قلب تو غوغاست ، باشد

رفتارهایت ، حرفهایت مهربانند

اما ... اگر که آنچه که پیداست ، باشد

حتی دلت هم با  دل من حرف می زد

شک کرده ام اما دلت روراست باشد

شک کرده ام ،شک می کنم ، شک دارم اما ،

تردید هایم ، شبهه هایم راست باشد ...

 

منوره السادات نمائی مرتضایی